Oszustwo na pracowników banku: 20 tys. zł wyłudzone telefonicznie
Zaufanie kosztowało 20 tysięcy złotych
Do zdarzenia doszło wczoraj. 36-letni mieszkaniec powiatu zgłosił policji, że padł ofiarą oszustów podających się za przedstawicieli banku. Najpierw mężczyzna zadzwonił i zapytał, czy ktoś próbował kupić kryptowaluty — pokrzywdzony zaprzeczył. Następnie inny rozmówca poinformował o rzekomo złożonym wniosku kredytowym i przekonywał, że środki są zagrożone. Wskazał, by przelać pieniądze na założony na potrzeby procedury rachunek techniczny. Pokrzywdzony przelał 20 000 zł na podane konto.
Policja wyjaśnia okoliczności i ostrzega
Trwają czynności wyjaśniające w tej sprawie. Funkcjonariusze apelują o szczególną ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z nieznajomymi, nawet jeśli rozmowa wydaje się dotyczyć bankowych procedur. Internetowi przestępcy stale udoskonalają metody działania i wykorzystują presję emocjonalną, by wymusić szybkie decyzje.
Jak się zachować
- Przerwij rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z bankiem, korzystając z numeru z umowy lub strony internetowej.
- Nie przekazuj żadnych danych logowania, kodów ani nie potwierdzaj przelewów na prośbę telefoniczną.
- Sprawdź każdy podejrzany wniosek lub transakcję bezpośrednio w placówce banku lub przez oficjalny kanał bankowy.
Rozłącz się i zadzwoń do banku. Nie działaj pod wpływem emocji i nie przekazuj pieniędzy na wskazane przez dzwoniących rachunki - aspirant sztabowy Faustyna Łazur
W razie podejrzenia oszustwa prosimy o pilny kontakt z najbliższą jednostką policji oraz bankiem. Apelujemy o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi, którzy przedstawiają się jako przedstawiciele instytucji finansowych.
źródło informacji: aspirant sztabowy Faustyna Łazur / policja.pl









