Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku i stracił prawie 90 000 zł
43-letni mieszkaniec powiatu janowskiego zgłosił, że w poniedziałek został oszukany przez osobę podającą się za przedstawiciela banku. W trakcie rozmowy dowiedział się, że ktoś dokonał nieuprawnionego dostępu do jego konta i wykonuje przelewy. Wszystkie przelewy zostały zablokowane i konieczna jest ich autoryzacja, aby odzyskać pieniądze.
Postępował zgodnie z podawaną telefonicznie instrukcją autoryzując transakcje otrzymywane wiadomością sms, w ten sposób stracił prawie 90 tysięcy złotych. Ustalamy wszystkie okoliczności tej sprawy oraz apelujemy o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze czy kody blik.
aspirant sztabowy Faustyna Łazur