Myślał, że rozmawia z pracownikiem banku
Do oszustwa doszło w poniedziałek, 43 letni mieszkaniec powiatu zgłosił, że został oszukany, przez osobę podającą się za przedstawiciela banku. W trakcie rozmowy dowiedział się, że ktoś dokonał nieuprawnionego dostępu do jego konta i wykonuje przelewy. Wszystkie przelewy zostały zablokowane i konieczna jest ich autoryzacja aby odzyskać pieniądze. Postępował zgodnie z podawaną telefonicznie instrukcją autoryzując transakcje otrzymywane wiadomością sms, w ten sposób stracił 89 tysiące złotych. Ustalamy wszystkie okoliczności oraz apelujemy o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze czy kody blik.
aspirant sztabowy Faustyna Łazur