Chciała sprzedać suknię ślubną, weszła w link i straciła 900 złotych
Wczoraj 32-letnia mieszkanka powiatu, zgłosiła, że została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta wystawiła na sprzedaż suknię ślubną. Za pośrednictwem aplikacji skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem, która podesłała jej link. Kobieta wykonała kilka przelewów tzw. „blikiem” za rzekome opłaty między innymi dla firmy kurierskiej, straciła w ten sposób 900 złotych.
Okoliczności tej sprawy są wyjaśniane.
Apelujemy o zachowanie ostrożności przy internetowych transakcjach. Przekazywane przez oszustów nich linki często prowadzą do łudząco podobnej strony bankowości internetowej lub firmy kurierskiej. Dlatego za każdym razem powinniśmy dokładnie weryfikować strony internetowe, z których korzystamy.
Przede wszystkim nigdy nie korzystajmy z przysłanych nam linków do płatności. Logując się na rachunki bankowe korzystajmy tylko z autoryzowanych stron. Sprzedając oczekujemy jedynie na wpłatę bez konieczności zatwierdzania płatności czy też podania danych karty bankomatowej.